Minä ryhmän jäsenenä

Minä ryhmän jäsenenä

Ryhmätyöskentely on monisyinen prosessi, jossa jokainen ryhmän jäsen tuo mukanaan oman persoonallisuutensa ja vahvuutensa. Extended DISC® tarjoaa erinomaisen tavan ymmärtää ryhmän jäsenten erilaisuutta ja erilaisten toimintatapojen vaikutukset ryhmän toimintaan. Tässä...

Minä yrittäjänä

Minä yrittäjänä

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme yrittäjyyteen. Usein kuulee puhuttavan yrittäjän vapaudesta. Joku voisi kuvitella, että se koskee myös sitä, että...

Minä asiantuntijana

Minä asiantuntijana

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme asiantuntijatyöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiantuntijana toimiminen vaatii monipuolisia taitoja...

Minä myyjänä

Minä myyjänä

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittymiskohteet DISC-malli tarjoaa arvokasta tietoa ihmisten...

Minä asiakaspalvelijana

Minä asiakaspalvelijana

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiakaspalvelijana toimiminen edellyttää monipuolisia...

Johtamisen sokeat pisteet

Johtamisen sokeat pisteet

Johtamisen sokeilla pisteillä tarkoitetaan johtajan tiedostamatonta ominaisuutta tai toimintatapaa, mikä vaikuttaa hänen johtamiseensa ja sitä kautta koko ryhmän tai organisaation suorituskykyyn. Parhaiten omat sokeat pisteensä voi selvittää keräämällä palautetta...

Minä esihenkilönä

Minä esihenkilönä

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme esihenkilötyöhön. Esihenkilönä toimiminen vaatii monipuolisia taitoja ja kykyä sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja...

Vinkkejä palautteen antajille ja saajille

Vinkkejä palautteen antajille ja saajille

Tässä artikkelissa keskitymme siihen, miten voit kehittää itseäsi palautteen antajana ja saajana. Artikkeli on jatkoa edelliselle artikkelille, jossa kävimme läpi eri luontaisten toimintatapojen tyypillisiin toimintatapoihin palautteen antajina ja saajina. Tehokkaampi...

Palautteen antaminen ja saaminen

Palautteen antaminen ja saaminen

Palautteen antaminen ja saaminen ovat keskeisiä vuorovaikutustaitoja niin työelämässä kuin henkilökohtaisissakin suhteissa. Rakentava palaute edistää kehitystä ja parantaa kommunikaatiota. Tärkeää on ymmärtää millaiset asiat vaikuttavat siihen, että palaute menee...

Konfliktit työyhteisössä

Konfliktit työyhteisössä

Konfliktit ovat väistämätön osa ihmisten välistä vuorovaikutusta, eikä vähiten työympäristössä. Ne voivat syntyä erilaisista näkemyksistä, arvoista, tavoitteista tai kommunikaatiohaasteista. On tärkeää käsitellä konflikteja avoimesti ja rakentavasti sen sijaan, että...