Minä ryhmän jäsenenä
Ryhmätyöskentely on monisyinen prosessi, jossa jokainen ryhmän jäsen tuo mukanaan oman persoonallisuutensa ja vahvuutensa. Extended DISC® tarjoaa erinomaisen tavan ymmärtää ryhmän jäsenten erilaisuutta ja erilaisten toimintatapojen vaikutukset ryhmän toimintaan. Tässä...
Minä yrittäjänä
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme yrittäjyyteen. Usein kuulee puhuttavan yrittäjän vapaudesta. Joku voisi kuvitella, että se koskee myös sitä, että...
Minä asiantuntijana
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme asiantuntijatyöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiantuntijana toimiminen vaatii monipuolisia taitoja...
Minä myyjänä
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittymiskohteet DISC-malli tarjoaa arvokasta tietoa ihmisten...
Minä asiakaspalvelijana
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiakaspalvelijana toimiminen edellyttää monipuolisia...
Johtamisen sokeat pisteet
Johtamisen sokeilla pisteillä tarkoitetaan johtajan tiedostamatonta ominaisuutta tai toimintatapaa, mikä vaikuttaa hänen johtamiseensa ja sitä kautta koko ryhmän tai organisaation suorituskykyyn. Parhaiten omat sokeat pisteensä voi selvittää keräämällä palautetta...
Minä esihenkilönä
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme esihenkilötyöhön. Esihenkilönä toimiminen vaatii monipuolisia taitoja ja kykyä sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja...
Vinkkejä palautteen antajille ja saajille
Tässä artikkelissa keskitymme siihen, miten voit kehittää itseäsi palautteen antajana ja saajana. Artikkeli on jatkoa edelliselle artikkelille, jossa kävimme läpi eri luontaisten toimintatapojen tyypillisiin toimintatapoihin palautteen antajina ja saajina. Tehokkaampi...
Palautteen antaminen ja saaminen
Palautteen antaminen ja saaminen ovat keskeisiä vuorovaikutustaitoja niin työelämässä kuin henkilökohtaisissakin suhteissa. Rakentava palaute edistää kehitystä ja parantaa kommunikaatiota. Tärkeää on ymmärtää millaiset asiat vaikuttavat siihen, että palaute menee...
Konfliktit työyhteisössä
Konfliktit ovat väistämätön osa ihmisten välistä vuorovaikutusta, eikä vähiten työympäristössä. Ne voivat syntyä erilaisista näkemyksistä, arvoista, tavoitteista tai kommunikaatiohaasteista. On tärkeää käsitellä konflikteja avoimesti ja rakentavasti sen sijaan, että...