Minä asiantuntijana

Minä asiantuntijana

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuuteen eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme asiantuntijatyöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiantuntijana toimiminen vaatii monipuolisia...

Minä myyjänä

Minä myyjänä

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittymiskohteet DISC-malli tarjoaa arvokasta tietoa ihmisten...

Minä asiakaspalvelijana

Minä asiakaspalvelijana

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Luontaiset vahvuudet ja kehittämiskohteet Asiakaspalvelijana toimiminen edellyttää monipuolisia...

Johtamisen sokeat pisteet

Johtamisen sokeat pisteet

Johtamisen sokeilla pisteillä tarkoitetaan johtajan tiedostamatonta ominaisuutta tai toimintatapaa, mikä vaikuttaa hänen johtamiseensa ja sitä kautta koko ryhmän tai organisaation suorituskykyyn. Parhaiten omat sokeat pisteensä voi selvittää keräämällä palautetta...

Minä esihenkilönä

Minä esihenkilönä

Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme esihenkilötyöhön. Esihenkilönä toimiminen vaatii monipuolisia taitoja ja kykyä sopeutua erilaisiin tilanteisiin ja...

Vinkkejä palautteen antajille ja saajille

Vinkkejä palautteen antajille ja saajille

Tässä artikkelissa keskitymme siihen, miten voit kehittää itseäsi palautteen antajana ja saajana. Artikkeli on jatkoa edelliselle artikkelille, jossa kävimme läpi eri luontaisten toimintatapojen tyypillisiin toimintatapoihin palautteen antajina ja saajina. Tehokkaampi...

Palautteen antaminen ja saaminen

Palautteen antaminen ja saaminen

Palautteen antaminen ja saaminen ovat keskeisiä vuorovaikutustaitoja niin työelämässä kuin henkilökohtaisissakin suhteissa. Rakentava palaute edistää kehitystä ja parantaa kommunikaatiota. Tärkeää on ymmärtää millaiset asiat vaikuttavat siihen, että palaute menee...

Konfliktit työyhteisössä

Konfliktit työyhteisössä

Konfliktit ovat väistämätön osa ihmisten välistä vuorovaikutusta, eikä vähiten työympäristössä. Ne voivat syntyä erilaisista näkemyksistä, arvoista, tavoitteista tai kommunikaatiohaasteista. On tärkeää käsitellä konflikteja avoimesti ja rakentavasti sen sijaan, että...

Takaiskuista toipuminen

Takaiskuista toipuminen

Takaiskut ovat osa elämäämme ja niiden kohtaaminen voi olla joskus aika haastavaa. Erilaiset ihmiset käsittelevät vastoinkäymisiä ja toipuvat niistä eri tavoin. Tässäkin asiassa erilaisuuden ymmärtäminen auttaa meitä kaikkia käsittelemään vaikeuksia itsellemme...

Loista luontaisilla vahvuuksillasi

Loista luontaisilla vahvuuksillasi

Paljasta ne Extended DISC® Henkilöanalyysin avulla Jokaisella meillä on omat ainutlaatuiset tapamme, jotka määrittelevät sen, miten toimimme ja reagoimme erilaisissa tilanteisissa. Osa näistä toimintatavoista on sellaisia, joita voimme kutsua vahvuuksiksi. Siis...