Milloin liika on liikaa?
Tunnistatko tilanteet, jotka menevät överiksi? Meillä jokaisella on omat luontaiseen toimintatapaamme liittyvät vahvuutemme, joista puhutaan usein Eri DISC–tyylejä esiteltäessä. Niin mekin teimme esimerkiksi artikkelissamme ”Loista luontaisilla vahvuuksillasi”. Omien...
Erilaiset ihmiset painetilanteissa
Tunnistatko oman toimintatapasi paineen alla? Päivittäiset painetilanteet ovat osa arkea kaikille meistä. Ne voivat ilmetä monin eri tavoin, kuten kiireenä töissä, haasteellisina ihmissuhteina, odottamattomina ongelmina tai vaatimuksina, jotka ylittävät käytettävissä...
Mitä aika on?
Sanotaan, että aika on rahaa. Toki se on paljon muutakin. Se on resurssi, jota emme voi varastoida, saada takaisin tai muuttaa toiseksi. Kaikki asiat ja tekemiset vievät aikaa. Voimmeko hallitta aikaa, vai hallitseeko aika meitä? Usein toivomme, että ajankäyttömme...
Erilaiset tavat kommunikoida
Tässä artikkelissa keskitymme erilaisiin tapoihin kommunikoida Extended DISC® perustyylien avulla. Negatiivinen vai positiivinen kommunikointi? Kommunikoinnin merkitys on korvaamaton niin työ- kuin henkilökohtaisessakin elämässä. Positiivinen kommunikointi luo...
Minä ryhmän jäsenenä
Ryhmätyöskentely on monisyinen prosessi, jossa jokainen ryhmän jäsen tuo mukanaan oman persoonallisuutensa ja vahvuutensa. Extended DISC® tarjoaa erinomaisen tavan ymmärtää ryhmän jäsenten erilaisuutta ja erilaisten toimintatapojen vaikutukset ryhmän toimintaan. Tässä...
Minä yrittäjänä
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme yrittäjyyteen. Usein kuulee puhuttavan yrittäjän vapaudesta. Joku voisi kuvitella, että se koskee myös sitä, että...
Minä asiantuntijana
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme asiantuntijatyöhön. Tunnistatko luontaiset vahvuutesi ja kehittämiskohteesi? Asiantuntijana toimiminen vaatii...
Minä myyjänä
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme myyntityöhön. Tunnistatko luontaiset vahvuutesi ja kehittämiskohteesi? DISC-malli tarjoaa arvokasta tietoa ihmisten...
Minä asiakaspalvelijana
Tämä artikkeli on osa useamman artikkelin sarjaa, jossa tarkastelemme ihmisten erilaisuutta eri työtehtävien näkökulmasta. Tässä artikkelissa keskitymme asiakaspalveluun. Tunnistatko luontaiset vahvuutesi ja kehittämiskohteesi? Asiakaspalvelijana toimiminen edellyttää...
Johtamisen sokeat pisteet
Johtamisen sokeilla pisteillä tarkoitetaan johtajan tiedostamatonta ominaisuutta tai toimintatapaa, mikä vaikuttaa hänen johtamiseensa ja sitä kautta koko ryhmän tai organisaation suorituskykyyn. Parhaiten omat sokeat pisteensä voi selvittää keräämällä palautetta...